Anasayfa > Genel > Bir başkadır Linux Mint

Bir başkadır Linux Mint


Alternatif işletim sistemleri ile ilgili bir başka yazı ile merhaba…

Bu yazıda evde kullanmaya başladığım işletim sistemlerinden bir tanesi olan Linux Mint ile ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Debian temelli olan bu işletim sistemi daha çok son kullanıcıya hitap eden bir alt yapıya sahip.

Biraz daha Windows’un masaüstü ortamına benzer menüleri CD’si ( ya da ISO ‘su ) ile birlikte geliyor.

Daha öncesinde Ubuntu’yu da denemiştim ancak Ubuntu daha çok soldaki sık kullanılanlar menüsünden dolayı çok ilgimi çekemedi.

Ekran Görüntüsü - 2014-11-19 21:26:23

Türkçe’lendirme biraz alt düzeyde sonuçta müsait olan kişiler tarafından geliştirilen bir sistem.

Kurulumu kolay ancak yine Wifi driver problemim devam ediyor.

Ndiswrapper olmasa bu tür denemeleri hiç gerçekleştiremeyeceğim sanırım.

Mutlaka ndiswrapper linux dağıtımlarında gelmeli diye düşünüyorum.

Ekran Görüntüsü - 2014-11-19 21:10:15

Ekran kartı ve ses problemi hiç yaşamadım rahatlıkla kullanılabilir.

Hali hazırda LibreOffice geliyor tekrar kurmanıza gerek yok.

Mint otomatik bir güncelleme yapısına da sahip siz istediğiniz kısımlarını kurabiliyorsunuz. Eğer kurulan temel noktalara etki ediyorsa sonradan kurulan ndiswrapper gibi paketleri tekrar “make” ile yüklemeniz gerekebilir.

Yazılım Yöneticisi adlı program ile internet aracılığı ile paketleri indirebilirsiniz.

Ekran Görüntüsü - 2014-11-19 21:18:30Süper Mario’nun Linux versiyonunu tavsiye ederim…

Ekran Görüntüsü - 2014-11-19 21:55:26

Windows yazılımlarım ne olacak diye düşünüyorsanız genellikle Wine bu konuda yardımcı oluyor…

Ekran Görüntüsü - 2014-11-19 21:36:46Tabi uzun yıllar Windows kullanan birisi için farklılıklar yok değil tamamen farklı bir işletim sistemi olduğu unutmayın halen komut satırlarını kullanmanız gerekebilir.

Ancak yeni bir işletim sistemi deneyimi istiyorsanız ve Windows’un dışında başka bir işletim sistemine ilgi duyuyorsanız ev için kullanılabilir düzeyde.

Bir başka yazıda görüşmek üzere.

Kategoriler:Genel
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Görüşlerinizi belirtin

