Anasayfa > other > Bir başkadır benim Android-x86’m

Bir başkadır benim Android-x86’m


Son yıllarda ortalığı kasıp kavuran Andorid işletim sisteminin şöyle PC için olanı var mı diye geçtiğimiz günlerde internette bakındım ve bir süredir üzerinde bir çok kişinin geliştirme yaptığı Android-x86 projesini gördüm.

Temel olarak Arm işlemciler için hazılanmış olan Android’i 32bit intel uyumlu işlemciler için tekrar derlemişler ve bazı driverlar için de desteklerini sunmuşlar.

İlk denemelerimi VirtualBox ile gerçekleştirdikten sonra emektar PC’min kullanmadığım Harddiskine ikinci bir işletim sistemi olarak kurdum.

Eğer Windows ile kullanmak istiyorsanız kurulum çok zor değil kendisi açılış bölgesini yapılandırıyor. Hatta eğer linux ile kullanıyorsanız sonradan bir kaç ayar yapmanız gerekli olacak…

bootload

Android-x86 sonuçta ayrı bir linux dağıtımı olmasına rağmen linux içerisindeki bütün komutlara yahut paketlere sahip değil ve driver desteği çok kısıtlı.

Bendeki PC’nin ses ve görüntü kısmında herhangi bir problem çıkmadı sadece wireless cihazının sürücüsü olmadığı için internete bağlanamıyor.

Belki uyumlu bir cihaz yardımı ile bu problemi çözebilirim diye düşünüyorum tabi ndiswrapper gibi bir yazılım ile wireless driver görevi yapabilecek bir çözüm de işimi görür.

Android’lere yüklediğiniz apk yüklemelerinde bir problem yok ancak sonuçta Arm için yazılan native kodlar çalışmaz ise yazılımlar durabiliyor. Angry Birds’ün ilk versiyonu hiç bir problem çıkartmadan çalıştı ancak Pou adlı sanal besleme canlısı çalışsa da ekrana yatay bakmak işime gelmedi🙂

(Prince of Persia’ nın [Dos versiyonu] ekran görüntüsünün ters dönüşümünü hatırlattı…)

2014-11-01 21.07.26

Unity alt yapısını kullanan Wild Defense oyunu ise ne yazık ki çalışmadı kısmet diyelim.

Her ne kadar eksikleri olsa da ileri bir zaman zarfında evsel kullanım için Android-x86 bir alternatif olabilir.

2014-11-01 21.06.47

Daha fazla bilgi için http://www.android-x86.org/ adresini ziyaret edin.

Bir başka işletim sistemi deneyiminde görüşmek üzere…

Kategoriler:other Etiketler:
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Görüşlerinizi belirtin

