Anasayfa > Lazarus > Lazarus’un dünyasına Hoşgeldiniz!

Lazarus’un dünyasına Hoşgeldiniz!


Merhabalar,

 

Freepascal ile ilk uğraşlarımda windows ortamında bir pencereyi windows ekranında gösterebildiğim zaman çok fazla sevinmiştim.Tabi editorde yaz derle neticesi üzerinden şöyle olmuş düzelt mantığı ile çok uzun sürüyor ve hali ile vazgeçip bırakmıştım…

 

Lazarus kelime anlamı Hz. İsa’nın dirilttiği bir adamın adı olarak geçiyor, Freepascal’ın dirilişi olarak da düşünebiliriz…

 

Form tasarım kısmı çok güzel componentlerin hizalanması klavuz çizgileri ile yapıldığı için simetrik olarak forumunuzu tasarlıyabiliyorsunuz.

 

Delphi daki gibi yeni bir component eklenebiliyor.Ben CPort ekledim, bir cihazla haberleşmesini sağladım…Eğer componentte bir problem varsa lazarus aniden kapabilir şimdiden söyliyim.

 

Code editor kısmı güzel tek eksiklik pascal cıların vazgeçemediği BRIEF cursor yok😦

Veri tabanına doğrudan erişim sağlanıyor ben denemedim denemek lazım…

Oluşturduğunuz exe dosyasının boyutu gayet makul düzeylerde.

 

Kısaca halen geliştirilen bir ücretsiz IDE http://lazarus.freepascal.org adresinden indirmenizi

şiddetle tavsiye ederim…

 

İyi çalışmalar,

Mehmet Ulukaya

 

logo

Kategoriler:Lazarus
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Görüşlerinizi belirtin

